رگ مهدی تاج پرسپولیس تهران perspolis tehtan

رگ: مهدی تاج پرسپولیس تهران perspolis tehtan mehdi taj varzeshi-Football iran

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی خانه‌های خالی و درآمدی نجومی که بی متولی مانده

    هربار که قیمت مسکن به سمت اوج تکان می خورد، بحث هایی راجع به تأثیر منزل های خالی بر قیمت فروش و اجاره منزل ها درمی گیرد و همه یادشان می افتد که مدت ها است قانون

    خانه‌های خالی و درآمدی نجومی که بی متولی مانده

    خانه های خالی و درآمدی نجومی که بی متولی مانده

    عبارات مهم : مالیات

    هربار که قیمت مسکن به سمت اوج تکان می خورد، بحث هایی راجع به تأثیر منزل های خالی بر قیمت فروش و اجاره منزل ها درمی گیرد و همه یادشان می افتد که مدت ها است قانونی به نام «اخذ مالیات از منزل های خالی» که از تصویبش ١٠ سال می گذرد، اجرا نشده هست. تا همین چند وقت پیش وزارت مسکن و شهرسازی که از سوی مجلس مامور شده است این قانون را اجرا کند، از برنامه های در دست اجرا جهت گرفتن مالیات از منزل های خالی حرف می زد، برنامه هایی مثل راه اندازی سامانه ملی املاک و اسناد.

    خانه‌های خالی و درآمدی نجومی که بی متولی مانده

    مسئولان این وزارتخانه همزمان با ارایه برنامه جهت عملیاتی کردن این قانون از موانع پیش رویشان هم می گفتند، ولی اخیرا عباس آخوندی، وزیر مسکن و شهرسازی آب پاکی را روی دست همه ریخته و وزارتخانه اش را از شر یکی از بدقلق ترین قوانین آن، راحت کرده هست. او خبر داده که مسئولیت شناسایی و اخذ مالیات از منزل های خالی به شهرداری ها سپرده می شود و درآمدهای حاصل از آن هم به خود شهرداری تعلق می گیرد تا خرج برنامه مسکن اجتماعی کند.

    این تصمیم را می توان نقطه عطفی در اجرای قانون اخذ مالیات از منزل های خالی دانست، ولی این پرسش پیش می آید که علت این واگذاری چه بوده است؟ مشکل شناسایی منزل های خالی یا منافع واگذاری آن به شهرداری جهت مردم؟ پروانه اصلانی، معاون دفتر اقتصاد مسکن وزارت مسکن و شهرسازی در جواب این پرسش ها به «شهروند»، می گوید: «در واقع هر دوی این دلایل در شکل گیری چنین تصمیمی موثر بوده است.»

    هربار که قیمت مسکن به سمت اوج تکان می خورد، بحث هایی راجع به تأثیر منزل های خالی بر قیمت فروش و اجاره منزل ها درمی گیرد و همه یادشان می افتد که مدت ها است قانون

    او ابتدا به سراغ مصایب جمع آوری آمار جهت وزارت مسکن و شهرسازی می رود و می گوید: «از ابتدا وزارتخانه در مورد به عهده گرفتن این مسئولیت معترض بود، مسئولیتی که بدون رضایت وزارت مسکن از سوی مجلس به عهده آن گذاشته شد. بارها اعلام کردیم که ما ابزارها و زیرساخت های مورد نیاز را جهت تهیه آمار دقیق از منزل های خالی نداریم، حتی هنگامی که قرار شد سامانه ملی املاک و اسناد راه اندازی شود نیاز به همکاری ١٤ نهاد دیگر جهت استفاده از این سامانه جهت شناسایی منزل های خالی و بعد طی کردن روند اخذ مالیات داشتیم که این همکاری ها هم انجام نشد. وزارت مسکن در تمام سال های گذشته یک نهاد جهت جمع آوری آمار نبوده، بلکه نهادی است که خودش جهت انجام ماموریت هایش مصرف کننده آمار بوده است.»

    اصلانی در جواب این پرسش که آیا در این ماموریت هم از آماری که نهادهای آمارگیر به دست می آورند، استفاده نکردید، می گوید: «چون این آمار توانایی استفاده نداشته هست. الان مرکز آمار اعلام می کند که ٢ میلیون و ٦٠٠ هزار منزل خالی وجود دارد. آنها این آمار را در جریان عملیات آمارگیری نفوس و مسکن به دست آورده اند، به عنوان نمونه به دفعات مشخص به سراغ منزل ای رفته اند و هنگامی که در تمام موارد کسی پاسخگوی آنها نبوده هست، منزل را خالی لحاظ کرده اند درحالی که ما نمی توانیم بر این اساس مردم را جهت اخذ مالیات معرفی کنیم. ما حتی سراغ روش های دیگر مانند کنترل کنتورهای آب و برق هم رفتیم، ولی جهت صاحبان منزل های خالی کار مشکل نبوده است که یک چراغ را در گوشه ای روشن بگذارند یا ماهی یک بار شیر آب را باز کنند. تمام اقداماتی که انجام شده، به نتیجه ای که باید و شاید نرسیده و به همین علت هم بحث واگذاری این مسئولیت به شهرداری ها پیش آمده است.»

    اصلانی در مورد تفاوت های شهرداری و وزارت مسکن از نظر ابزارهای آمارگیری می گوید: «به هر حال شهرداری ها بسیار بر امور شهر مسلط تر هستند. آنها به صورت محله به محله نیرو و ستاد دارند و آمار وضع منزل ها را جهت ماموریت های دیگرشان به دست می آورند و می توانند در این مورد هم از آن استفاده کنند. جهت این که شهرداری نسبت به انجام این مسئولیت هم انگیزه به دست بیاورد در نظر گرفته شده است که عواید حاصل از شناسایی و اخذ مالیات از منزل های خالی هم در اختیار آنها قرار گیرد تا از آن در زمینه توسعه مسکن اجتماعی استفاده کنند. به هرحال بخشی از وظیفه تأمین مسکن جهت شهروندان هم به عهده شهرداری است و می تواند با این درآمد در این زمینه زیاد موثر باشد.»

    البته اصلانی تأکید می کند که این واگذاری در صورت موافقت مجلس اجرا خواهد شد، او می گوید: «همانطور که مسئولیت اخذ مالیات از منزل های خالی را مجلس به عهده وزارت مسکن و شهرسازی گذاشته، همین نهاد هم می تواند آن را به شهرداری واگذار کند. ما از طریق هیأت دولت این پیشنهاد را به مجلس می فرستیم و نماینده ها در مورد آن تصمیم گیری می کنند.»

    خانه‌های خالی و درآمدی نجومی که بی متولی مانده

    چراغ سبز مدیریت شهری

    این طور که به نظر می رسد شهرداری ها هم چندان از چنین پیشنهادی بدشان نمی آید چون مدت هاست به دنبال زیاد کردن درآمدهای پایدار شهرداری بوده اند، آن هم در شرایطی که اعطای پروانه ساخت در بسیاری از شهرها با محدودیت جدی مواجه شده است هست. مجید فراهانی، مدیر کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، اعتقاد دارد که این تصمیم می تواند منشأ اثر خوبی جهت شهری مانند پایتخت کشور عزیزمان ایران باشد. او می گوید: «با توجه به این که حداقل ٥٠٠ هزار منزل خالی در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران وجود دارد، این ماموریت می تواند به توسعه درآمدهای پایدار شهرداری کمک کند.»

    هربار که قیمت مسکن به سمت اوج تکان می خورد، بحث هایی راجع به تأثیر منزل های خالی بر قیمت فروش و اجاره منزل ها درمی گیرد و همه یادشان می افتد که مدت ها است قانون

    او اجرای چنین تصمیمی را موجب تعدیل قیمت مسکن می داند و می گوید: «به هر حال همه می دانیم که اخذ مالیات از منزل های خالی و ورود این منزل ها به تناوب واگذاری می تواند قیمت مسکن را تحت تأثیر قرار دهد، حالا هر نهادی که بهتر می تواند این کار را بکند، باید وارد عمل شود و قانونی را که مدت ها است روی زمین مانده اجرا کند. جدا از این که ببینیم این کار جهت شهرداری ها بافایده است یا نه باید دید که مردم چقدر به عملیاتی شدن آن نیاز دارند.»

    شهروند

    خانه‌های خالی و درآمدی نجومی که بی متولی مانده

    واژه های کلیدی: مالیات | برنامه | استفاده | شهرداری | شهرسازی | اخبار اقتصادی و بازرگانی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار