رگ مهدی تاج پرسپولیس تهران perspolis tehtan

رگ: مهدی تاج پرسپولیس تهران perspolis tehtan mehdi taj varzeshi-Football iran

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار سیاسی و اجتماعی راه حل ماجرای احمدی‌نژاد از نگاه یک نماینده سابق

    عضو کمیسیون اصل نود مجلس هشتم راجع به اختلافات پیش آمده بین احمدی نژاد و قوه قضاییه اعتقاد است: مدیر دولت‌های نهم و دهم و دستگاه قضا می‌توانستند قبل از اینکه ما

    راه حل ماجرای احمدی‌نژاد از نگاه یک نماینده سابق

    راه حل ماجرای احمدی نژاد از نگاه یک نماینده سابق

    عبارات مهم : قانون

    عضو کمیسیون اصل نود مجلس هشتم راجع به اختلافات پیش آمده بین احمدی نژاد و قوه قضاییه اعتقاد است: مدیر دولت های نهم و دهم و دستگاه قضا می توانستند قبل از اینکه ماجرا به اینجا کشیده شود بروند بنشینند و پیش از اینکه سر و صدا راه بیندازند، آن را حل کنند، ولی حالا دیگر نمی شود اصل قضیه را به حکمیت ارجاع داد.

    به گزارش ایسنا، «خبرآنلاین» در ادامه نوشت: از روزی که امام جمعه موقت پایتخت کشور عزیزمان ایران از تریبون رسمی پیشنهاد حکمیت را جهت حل اختلافات محمود احمدی نژاد با قوه قضاییه مطرح کرد، کمتر صورت سیاسی است که با آن موافقت کرده باشد. آنها هرکدام دلایل مشترکی را هم جهت مخالفت های خود مطرح می کنند. اینکه چگونه می شود فردی با عناوین اتهامی و پرونده هایی در حال پیگیری بتواند از طریق حکمیت به همه چیز آخر دهد، از بااهمیت ترین مسائلی است که از سوی این افراد عنوان می شود.

    راه حل ماجرای احمدی‌نژاد از نگاه یک نماینده سابق

    فاضل موسوی نماینده دور هشتم مجلس شورای اسلامی، تنها یک راه حل جهت حل اختلافات مسئولان قدیم و تازه مطرح می کند و آن اینکه «این عنوان حل شدنی نیست مگر در یک دادگاه صالح.» او اعتقاد است که «هر کس بخواهد در این مساله دخالت کند، باید بداند که قانون را دور زده هست. نباید حقی که او از ملت ضایع کرده است را ندیده گرفت و البته نباید حقی هم از او ضایع شود.»

    موسوی در تصویر العمل به استقبال حمید بقایی از چنین پیشنهادی هم عنوان کرد: این افراد با استقبال از این پیشنهاد هدفی را دنبال می کنند و آن اینکه در صورت عدم پذیرش این عنوان از سوی مقامات قضایی، مردم را با قوه قضاییه دربیندازند و خود کنار بمانند و تماشا کنند.

    عضو کمیسیون اصل نود مجلس هشتم راجع به اختلافات پیش آمده بین احمدی نژاد و قوه قضاییه اعتقاد است: مدیر دولت‌های نهم و دهم و دستگاه قضا می‌توانستند قبل از اینکه ما

    مشروح گفتگو با او را در ادامه بخوانید:

    پیشنهاد تعیین حکم جهت حل اختلاف بین محمود احمدی نژاد با مسئولان قوه قضاییه مطرح شده است هست. چقدر این عنوان قابل تحقق است؟

    یکی از دلایلی که حضرت امام نظر مردم را نسبت به نوع حکومت به فاصله بسیار کوتاه از طریق همه پرسی اخذ کرد، این بود که می خواست همه چیز به خواست آنان و براساس قانون باشد. بعد از پیروزی انقلاب هم با شروع جنگ تحمیلی مرحوم خلخالی یکسری محاکماتی انجام می داده که به نظر می آمد صفر تا صد قواعد قضایی در آن رعایت نمی شده. امام خیلی از این قضیه ناراحت می شوند و می گویند شما باید مر قانون را رعایت کنید. یا مرحوم رجایی در شرکت ملل صحبت می کنند، بعد از بازگشت، امام او را فرامی خوانند و نهیب می زنند و می گویند شما مسئول رسمی کشور هستید باید در چارچوب قواعد بین الملل صحبت کنید. خلاصه کلام اینکه امام یک بار جهت هر لحظه می گوید فصل الخطاب قانون است.

    حال نمی دانم که عنوان حکمیت چقدر در این مورد جدی باشد ولی به هیچ وجه در جمهوری اسلامی جایگاه قانونی ندارد. احاله دادن تخلفات به سوی چنین مسائلی به معنی بی توجهی و به حاشیه راندن قانون هست. قانون، عهد و میثاق هشتاد میلیون ایرانی هست، حق الناس است و کسی حق سرپیچی از آن را ندارد. اینجا اتفاقی افتاده است و باید بدون کم و کاستی در مرجع صالح پیگیری شود. همانطور که آقای هاشمی به اندازه سر سوزن در پیگیری به تخلفات پسرش دخالت نکرد و تن به قانون داد، در اینجا هم باید دید که قانون چه تصمیمی گرفته است.

    راه حل ماجرای احمدی‌نژاد از نگاه یک نماینده سابق

    آیت الله هاشمی به آسانی می توانست این عنوان را به رهبری بگوید و ایشان هم با در نظر گرفتن جایگاه او می توانستند پا پیش بگذارند ولی چیزی نگفتند چون باورشان این بود که فصل الخطاب، قانون هست. بنابراین حکمیت هیچ وجهی در قانون اساسی ندارد و عهد قجر که نیست که به دنبال حل اختلافات از طریقی غیر از دادگاه باشیم.

    البته این عنوان هنوز به صورت فراگیر مطرح نشده و تنها به شکل پیشنهاد داده شده است که از سوی سخنگوی قوه قضاییه هم رد شده است ولی …

    عضو کمیسیون اصل نود مجلس هشتم راجع به اختلافات پیش آمده بین احمدی نژاد و قوه قضاییه اعتقاد است: مدیر دولت‌های نهم و دهم و دستگاه قضا می‌توانستند قبل از اینکه ما

    آیت الله کاشانی انسان محترمی هستند ولی صحبت او جایگاه قانونی ندارد. طرفین دعوا می توانستند قبل از اینکه ماجرا به اینجا کشیده شود بروند بنشینند و پیش از اینکه سر و صدا راه بیندازند، آن را حل کنند ولی حالا دیگر نمی شود اصل قضیه را به حکمیت ارجاع داد. چیزی که در کشور ما وجود دارد این است که ما متاسفانه خیلی از این تخلفات را در طول این سال ها ندیده ایم. مگر می شود با وجود سیستم قضایی، این مباحث را ندید؟

    این تخلفات چیزی نیست که فی البداهه ایجاد شده است باشد. مدیر دولت های نهم و دهم یک فرد آشنا شده است در بین دوستان اصولگرا بود. همه او را به خوبی می شناختند. بالاخره با هم بودند. از آن موقع که در شورای پایتخت کشور عزیزمان ایران شرکت کرد و رای نیاورد. از آن موقع که در مجلس شرکت کرد و رای نیاورد، از آن موقع که با واکنش‌ها خاص و غلط های دیگران شهردار شد و چه تلاش ها که بعد از آن صورت گرفت تا مدیر جمهور شود، همه مردها نسبت به او آشنایی داشتند. احمدی نژاد به اندازه سر سوزن هم عوض کردن نکرده هست. من فکر می کنم او از آن دست آدم هایی است که کمتر تغییرپذیر هست. او الان دقیقا روی مواضعی است که قبلا هم بوده است.

    راه حل ماجرای احمدی‌نژاد از نگاه یک نماینده سابق

    شما سابقه نمایندگی مجلس در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد را داشته اید و در همان مجلسی حضور داشتید که کفه ترازو به نفع اصولگرایان آن سنگینی می کرد. در آن وقت اعتراض می کردید به کارها خلاف قوانین او؟ برخورد اصولگرایان در قبال اعتراضات شما چگونه بود؟

    یادم می آید که در مجلس هشتم هر چقدر داد می زدیم و دور زدن قانون از سوی او را مطرح می کردیم، دوستان اصولگرا به ما می گفتند که شما سیاه نمایی می کنید. یکی از دلایل مهم که مردها ما را قلع و قمع می کردند این بود که می گفتند شما با کسی که مورد تایید رهبری است مخالفت می‎کنید. در صورتی که اصلا چنین چیزی نبود. آنها فقط می درخواست کردند از رهبری هزینه کنند. می گفتند ایشان دارد مملکت را جهادی اداره می کند و شما مخالفت می کنید؟

    به ما که برخاسته از متن انقلاب بودیم و سابقه زندان رفتن قبل از پیروزی انقلاب را داشتیم می درخواست کردند یاد بدهند که جهادی بودن یعنی چه. در مجموع آن عملکردی را که دولت های نهم و دهم داشته چیزی نیست که بشود با سر و صدای احمدی نژاد حل کرد. اینها باید در محضر دادگاه و مردم کشور عزیزمان ایران پاسخگو باشند. مگر در قرآن نمی خوانیم که حتی ذره ای از اعمال شما محاسبه می شود؟ جمهوری اسلامی براساس شرع مقدس احیا شده است هست. بعد باید همه پاسخگو باشند. ولی متاسفانه بعضی از مردها فکر می کنند که به آسانی می توان از حق الناس گذشت.

    این عنوان چگونه قابل حل و فصل است؟

    حل شدنی نیست مگر در یک دادگاه صالح. هر کس هم بخواهد در این مساله دخالت کند، باید بداند که قانون را دور زده هست. نباید حقی که او از ملت ضایع کرده است را ندیده گرفت و البته نباید حقی هم از او ضایع شود. در هر صورت مردم عالی ترین قضاوت کننده هستند. حیات نظام جمهوری اسلامی در همین پرسشها هست. اگر تن به حکمیت دهیم بعد عدالت کجاست؟ عدالت فقط جهت یک انسان گرسنه هست، نه میلیاردها پولی که زیر انبوهی از سوالات قرار دارد؟ باید به این پرسشها پاسخ داده شود. نمی شود که احمدی نژاد به قوه قضاییه پاس بدهد و قوه قضاییه هم به او پاس بدهد. این رفتارها در ارزش مسئولان جمهوری اسلامی نیست. یادمان رفته هدفمان از انقلاب چه بوده و می خواستیم چه بشویم؟

    بعد از طرح این پیشنهاد، آقای بقایی از آن استقبال کرد. به نظر شما آیا تیم یاران مدیر دولت های نهم و دهم به پیشواز چنین ایده ای رفتند؟ آیا به گمان خودشان در این صورت طرف برنده خواهند بود؟

    شما می بینید که در یک زمانی هیات حل اختلاف بین قوا تاسیس شد ولی این کمیته که با حضور آیت الله شاهرودی و ابوترابی و چند نفر دیگر تشکیل شده است بود جهت حل اختلاف بین قوای موجود در نظام جمهوری اسلامی بود و جایگاه رسمی و قانونی داشت. آن موقع محمود احمدی نژاد مدیر یک قوه بود ولی الان چه؟ به نظرم این افراد با استقبال از این پیشنهاد هدفی را دنبال می کنند و آن اینکه مردم را با قوه قضاییه دربیندازند و خود کنار بمانند و تماشا کنند.

    به هرحال ما مخالف حکمیت هستیم. یعنی چه حکمیت باشد؟ کجای قانون این مورد وجود دارد؟ هنگامی که یک نفر متهم است چگونه می شود که به حکمیت رجوع کند؟ اگر بحثی بین دو نفر باشد آیا ولی در این عنوان بحث بین دو نفر نیست. قوه قضاییه بر این امر واقف است که این افراد تخلفاتی کرده اند و باید پاسخگو باشند. از طرفی آنها هم انتظار دارند که در یک دادگاه صالح به تخلفاتشان پیگیری شود. هر دو صحیح می گویند ولی استقبال امثال بقایی و دیگران نه تنها جایگاه قانونی ندارد بلکه فقط وقت تلف کردن هست. آنها جهت یک سناریوی تازه وقت می خرند تا آرام آرام مسائلی را مطرح کنند ولی ما که نباید جنگ حیدری – نعمتی را در جامعه تنها جهت اینکه یک نفر بخواهد حرفش را به کرسی بنشاند راه بیندازیم.

    چقدر فکر می کنید طرح این مساله و یا پذیرفتن آن به معنای تبعیض در حق دیگران باشد؟

    حکمیت در این عنوان تبعیض محض است و به عنوان یک فرزند مسلمان که الفبای دینی را هم خوب می دانم می گویم که حرام هست. امیرالمومنین آن قاضی را که او را اباالحسن می خواند و شاکی را به نام عادی صدا می زند، توبیخ می کند و می گوید که اینجا بحث شاکی و متشاکی است و وظیفه داری که به هر دو به طور یکسان نگاه کنید. اگر در مورد احمدی نژاد و بقایی و مشایی و بقیه بنا بر هر دلیلی تبعیضی قائل شویم، هزینه کردن از نظام آن هم جهت یک عده محدود است و این در ارزش قوه قضاییه ما نیست.

    واژه های کلیدی: قانون | اسلامی | دادگاه | قانونی | قوه قضاییه | احمدی نژاد | قانون اساسی | ریاست جمهوری | سخنگوی قوه قضاییه | مجلس شورای اسلامی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار